Kvällen på BLOGAWARDS! + härligheter och svaller ;)

Jag vill börja med och visa en bild på den OTROLIGT goda middag som jag och Sabine åt hos henne idag.
Klyftpotatis, fläskfilé, fetaostsallad, beasås och vitlökssås!

Ser det inte hur gott ur som helst?! 
Jag skulle kunna äta det till frukost, lunch och middag i resten av mitt liv! Jag skojar inte. :D

______________________________

BLOGAWARDS!

Jag har ju inte berättat någonting om det så jag tänkte att de va dags.

Kl 13 i lördags ställde vi oss i kön in till Café Opera och Blogawards Afternoon Teaparty. En jäkla kö var det men det gick hyffsat snabbt iaf. I börjar var vi väldigt vilsna och visste inte riktigt vad vi skulle göra eftersom det var så mycket folk och olika "stationer" med olika grejer. Bl.a. sminkning, hårfrisering, glasögonprovning+tävling, Maybellene Tävling, intervjuer med "kända" bloggare, veckorevyn tävling och mycket mer.
Vi plockade på oss allt som gick att plocka på sej och var med i lite olika tävlingar runt om i lokalen.
Båda glömde kamera, inte så smart kanske.

16:00 avslutades Teapartyt och vi åkte till min kusin Emmeli som bor i närheten. Köpte med oss donken och knallade upp till henne för lite middag och tillfixning.

Vi åkte tillbaka så vi var vid Café Opera igen ungefär vid 18:45 och fick även då vänta i en jävla kö! Kallt var det och det tog lite längre tid än tidigare.
Även den här gången var vi lite förvirrade och visste inte vart vi skulle och vad vi skulle göra. Det var tydligen uppdelat i mindreåriga och myndiga personer, vilket vi förstod sen när vi blev tillsagda att gå in till nästa rum.
MYCKET folk var det. Inte så mycket kända ansikten. Vi såg bl.a. Laila Bagge, Josefine Craford, Tyra Sjöstedt, Molly Sandén och lite andra bloggare.
Fick en bild med Molly Sandén, som jag tycker är en väldigt duktig sångerska. :)


Iaf... Därpå var det prisutdelning... Som ni säkert har läst på andra bloggar så var det mycket okända bloggar som vann. Jag tycker det var kul men ändå konstigt att så många småbloggare som jag ALDRIG hört talasom vann över bloggare som Kenza, Foki, Paow m.fl. Men kul med lite nya ansikten såklart.
Jag och Amina hamnade lite på sidan av scenen vilket visade sej va en ganska bra plats med tanke på att trappan upp var där och alla de som skulle presentera vinnarna gick där. T.ex. Laila Bagge, E.M.D, Eddie och Rabi och så något nytt band från Sydafrika. (jag och Amina stog och pratade med deras manager tidigare, trevlig tjej verkligen).
Det jobbiga var att vi fick stå upp hela tiden, undr ca 2 timmar. Jag hade sååååå ont i fötterna efter det och då hade inte ens efterfesten börjat. Stackars mej.

Efter prisutdelningen... gick vi för att hämta våra jackor och förflytta oss till Operakällaren för efterfesten. "Yeeeeeaayy" tänkte vi.
När vi kom dit möttes vi av reserverade bord och svindyra priser! Med reserverade bord menar jag att ALLA bord var reserverade. Det var många bord, men långt ifrån alla användes. DÅLIGT!!! det fanns kanske högst 10 platser att sitta på för oss "okända" bloggare och gäster, och folk satt på golvet runt om i lokalen.
Hur tänkte ni när ni planerade detta Veckorevyn?
Jag och Amina tröttnade rätt fort med ömmande fötter och gick för att hämta ut våra jackor i garderoben. Vi han se en liten symt av Tove Styrke på scenen också innan vi gick. Hon är duktig hon.
Vi hämtade ut våra Goodiebags av en stackars tjej som fick stå utanför i ett, typ, tält och dela ut dom. Fysantan vad hon måste ha frusit stackarn.

Vid Max på hamngatan träffade vi på två tjejer från Norrköping som vi snackat med tidigare på kvällen och satt där och snackade med dom i några minuter sen begav vi oss mot Sansibar. Där beställde vi varsin öl, Amina en svensk och jag en tjeckisk. Mmm, riktig öl!!!
Vi satt där en bra stund och bara resumerade kvällens besvikelse och tittade igenom goodiebagsen. Helt okej grejer, kunde va lite mer med tanke på att vi betalat för det. Men jag är endå nöjd. Det är inte ofta man få er gratis nylanserad mascara :) Maybellene Falsies express mascara Black Drama tror jag den heter. Jag prövade den idag och såhär blev resultatet:


Vi drack inte änns upp våra öl innan vi gick vidare mot tåget mot Haninge. 00:19 skulle de gå och vi stannade på donken och tog varsin ChickenWrap. Jäkligt god måste jag säga. Aldrig ätit den förut.
Fan va jobbigt de var att gå till centralen och tåget. Skulle man varit någorlunda påverkad skulle man nog inte känna att fötterna gjorde ont men kände inte av någontign alls. Trots 4 drinkar och en öl. Konstigt, då brukar jag va ganska klar för kvällen ;p haha. Skämtåsido.

Vi njöt av att kunna sitta på tåget och fasade för när vi skulle ställa oss upp och gå av i Handen. Våra pojkvänner och några till var på China Station i handen och kollade på en spelning så vi gick dit.
När man går från stationen till China station går man i en jätteäcklig, kiss stentrappa. Den trappan snubblade jag i och slog i smalbenet ganska ordenligt.


Det kanske inte ser så farligt ut men FFAAAANNNN va ont de gjorde, och gör fortfarande så fort man kommer åt det.
Jag haltade in på China Station och träffade min pojkvän, lille bror, Joar och Ola + två till, beställde en öl och beklagade mej för dom hur besviken jag var på Blogawards. Efter inte långtid alls åkte vi hem och jag sov så gott den natten. Det har nog aldrig varit såå skönt att ta av skorna, tvätta bort sminket och krypa i mjukiskläderna som det var i lördags!

Det var min lördagskväll på Blogawards!

Lite skvaller: Paow, som var för ung för att komma in på efterfesten, är ju tillsammans med Hugo Rosas, som gick på efterfesten. Där så sågs Egoina, vinnaren av årets blogg, och Hugo Rosas klänga på varandra rätt öppet. Såg inget som såg ut som otrohet från Hugos sida men det såg ut som det var påväg.
Jag hoppas för Paows skull att Hugo har vett nog att inte va en dålig pojkvän.



Jag förstår om ni inte orkar läsa allt för det här blev jäävligt långt. ;P men gör ett försök om ni har lust :)
Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Malin & Anton

Kul blogg :)

2010-09-30 @ 14:29:41
URL: http://sparamera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0