Rosé.

Kom nyss hem från en helkväll med mamma på stan.
Mötte först upp mamma och mina två småbröder för att käka på Lorina här i haninge sen bestämmde vi oss för att åka in till stan för att ta ett glas vin någonstans.
Vi hade planerat att sätta oss någonstans på Söder men det är ju alltid så jäkla mycket folk överallt så vi promenerade mot gamla stan och satte oss på Helens Krog vid vattnet. Varsit glas Rosé och en skål med jordnötter. Vi satt där en stund och hade jättetrevligt. Sen gick vi mot Kungsträdgården längst vattnet. Hittade en jättemysig bar, den precis utanför Berns men dom höll på att stänga igen så det var bara att knalla vidare.
Tänkte att vi kanske kunde sätta oss på Berns istället men det var ju smockfullt där såklart!

Så vi gick till den lilla Baren/Cafét precis på torget där utanför (vet inte vad det heter). Vi ställde oss i kö för att beställa varit glas till Rosé när en man (förmodligen barägaren) kommer fram till oss och säger: "Hon får nog inte vara här!" Så tittar han på mej. "Nehepp?" Tänkte vi och började fundera på om de var 23 årsgräns där fast det var hur lugnt som hellst och dom hade bara några bord. "Varför inte, vad är det för åldersgräns här?" säger jag och plockar fram körkortet. "Man måste va 18 år för att va här" säger han!
Blir man paff eller!? Han blev iaf när jag räckte fram körkortet och sa att jag fyller 21 om två veckor! Haha!
Blev dessvärre lite förolämpad när han sedan sa: "Oj förlåt, jag trodde ju va typ 15".
15 !!!!! WHAT!?!? Tack för dej gubbfan!
Det var ett mysigt och lugnt ställe iaf så vi satt där ett bra tag innan vi bestämmde oss för att röra oss hemåt.


Har haft en riktigt trevlig kväll, och nu ska jag lägga mej i sängen och titta på lite vänner och kanske somna till det också som jag gjorde igår :)

Kommentarer
Postat av: Nikolina

ofta, du ser inte ut som 15!

2010-07-11 @ 06:45:10
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0