Bloggare + små hundar?


Foto: Kussens vovve Chevvy <3

Jag undrar vad det är för våg att alla helt plötsligt letar hund!? Alla bloggare ska helt plötsligt ha en liten vovve, hellst en chihuahua, eller någon annan i råttstorlek. Varför?
Hundar är ingen accessoar! Små hundar får leva ett liv i en väska, som om dom inte skulle vilja springa runt på en stor gräsmatta och leka som alla andra hundar. Så alla små bloggare som ska inköpa sej en hund (de flesta "storbloggare" är ju också stadsråttor) har ni en stor gräsmatta, en skog som hunden kan rastas i?
När jag va ute och gick med lilla Chevvy (bilden) så vågade jag inte ha honom gående på gatan när det kom massa folk. Folk är så inne i sin egen värld och stressade att hinna i tid till ett möte att dom itne tittar var dom sätter fötterna. Tänk om den lilla hunden skulle hoppa runt där, precis när den stora kostymgubben ska sätta ner sin fot. Usch! Och alla avgaser som finns i stadsmiljö. Hundar hör hemma på landet, eller iaf i lite lugnare miljöer med skogar och fina ängar.
Det är vad jag tycker.
Stora staden är ingen plats för en hund.

Vad tycker ni i den här frågan?  Finns det någon som vågar svara!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0