Framtidsplaner?

Det är så tråkigt att man slutar med så mycket saker när man slutar skolan. Under min skoltid hade jag nära till gymmet, så träningen blev av, jag hade muciklektioner nästan varje dag så det blev väldigt mycket musik och sång, nu sjunger jag typ när jag lagar mat, jag hade fotolektioner vilket medförde fotouppgifter som gjorde att man var ute och fotograferade på fritiden, vad hände med det? Jag har inte änns tömt min kamera på gamla bilder på nästan ett år! Sladden är iof borta men det har den inte varit hela tiden. Ska leta fram den så alla bilder kommer in på datorn istället.

Varför kan man inte få fortsätta vissa kurser i skolan. Bara några valfria som man kan va på någon/några dagar i veckan. Jag skulle lätt göra det :D

Jag vet verkligen inte vad jag vill göra med mitt liv.
Jag menar, vem skulle inte leva som i en dröm med en karriär som proffsfotograf, eller jobba med musik hela dagarna? Tyvärr kan ju inte alla få leva i den drömmen, men man kan ju alltid försöka uppnå det.
Vilket jag är alldeles för feg för, tror jag. Jag vet inte hur jag ska gå tillväga, vad jag ska plugga, eller ska man bara försöka gå sin väg utan studier?
Okej, jag har ett jobb som jag trivs med, trivs med mina arbetskamrater, trivs lite mindre med stressen. Men vem vill leva hela sitt liv på en restaurang?
Ända sedan jag var lite har jag velat bli servitris, det är ju absolut inte så som man trodde när man var liten. Sedan ett bra tag tillbaka har jag sökt och sökt och sökt till Wallmans salonger för att få jobba med både sången och serverandet. Men såklart så får jag ALDRIG något svar, inte änns "Nej, tyvärr vi behöver inga just nu" eller "Nej, du är för ung" (tror man måste va 22 på de flesta wallmans ställena). Jaja, jag fattar också att det är jättemånga som söker och de kan inte sitta och svara på alla mail som kommer in, men ett massmail till alla som inte behövs kanske?

Ja, det är väl bara fortsätta fundera på vad man verkligen vill göra med livet och tillslut kanske man kommer på någonting. Det är aldrig försent att ändra det man gör, men jag skulle gärna vilja hitta det där som man verkligen vill så tidigt som möjligt. För vem vill inte göra någonting man tycker om att göra istället för att göra någonting man tycker är helt okej att göra? :)


Christin Wigren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0