Jag skulle kunna va vem jag vill, men jag är mej själv.

Idag tittade jag klart på åttonde säsongen av Vänner :) så jag måste inhandla nästa säsong. Nu är det ett avsnitt från säsong fyra på kanal 5 och man ser hur stor skillnad det är på fyra år! Enorm skillnad. Det är lite roligt att se.
Att det ska bli en längfilm är ännu bättre! Kan knappt bärga mej till den spelats in! Eller hur Nikolina!? Premiär biljetter på bio?? ;) haha.

Jag har tappat bort en tröja, den kanske, förhoppningsvis, är hos mamma i någon låda annars bli jag lite ledsen. Jag saknar den och nu när det börjar bli kallt så är den perfekt eftersom den är stickad och varm. Finns det något bättre än stickade tröjor?
Nej, jag tänkte väl det.

Jag har skickat iväg lite CVn de senaste dagarna, jag hoppas få svar från någon iaf, skulle va lite kul. Speciellt ett jobb som jag sökte, jag vill verkligen ha det. Inte världens bästa kanske, men kul och en väg in i modebranschen kanske? Eller som fotograf? Vem vet.

Varför kan inte jag komma på en affärsidé och starta eget och jobba med någonting som jag tycker om och tycker är roligt? Någon som har ett förslag vad det kunde vara?
Jag skulle kunna skriva en bok... Om jag kom på någonting att skriva om.
Jag skulle kunna bli artist... Om jag kunde skriva låtar.
Jag skulle kunna va designer... Om jag inte hade valt fel linje på gymnasiet.
Jag skulle kunna bli uppfinnare... Om jag vore lite smartare.
Jag skulle kunna resa jorden runt... Om jag hade pengarna.

Åandra sidan så skulle jag inte skriva här om jag var en känd författare.
Åandra sidan så skulle allting i mitt liv kunna förändras negativt om jag var en känd artist.
Åandra sidan så skulle jag inte va den jag är idag eller ha dom vännerna jag har om jag inte skulle valt "fel" linje.

Jag skulle kunna va vem jag vill egentligen, men jag är mej själv. Och det är den personen jag vill vara.

Så jag kanske bara ska vara ett tag till i livet, inte ta för stora steg, inte ha för höga tankar. Det finns alltid tid för att plugga vidare, det finns alltid tid för nya idéer, det finns alltid tid för det man vill och det man älskar.

Sov gott mina vänner.
Puss&Kram
Christin Wigren


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det va poetiskt skrivet om hur livet skulle kunna vara. Tycker ju precis som du att man ska vara den man är och att man ska leva i NUET och ta vara på alla vardagar framför allt. Du e ju bäst!



Nettan

2009-10-20 @ 21:39:54
Postat av: Nikolina

Jättesmart tänkt gumman. Visst ska du söka jobb men stressa inte med att komma på vad du vill bli. Jag är också stressad. Vi får lugna ner oss lite tillsammans :)

<3



PS. För att jag vill ha en twilight tårta!!

2009-10-20 @ 22:15:30
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0