Idrottsgalan

Godmorgon vill jag säga eftersom jag precis vaknade men jag antar att jag borde säga Goddag.
Inatt kom jag hem vid 04:15 efter ett långt arbetspass och mycket springande. Jag kan inte förklara hur ont jag hade i fötterna (känner fortfarande lite) och hur trött jag var.
Dagen började med att jag kom en timme för tidigt till Globen, då satte jag mig och tog en Latte och började läsa Champagneflickan. En timme gick och klockan närmade sig 13:20 så jag började röra mig mot entré 4.
Gick in och bytte om till arbetskläder, hämtade slips m.m och åt mat. Kyckling och potatisgratäng, jättegott var det. Allt gicks igenom på genomgången och sedan började alla röra sig mot golvet för att vattna bord och tända ljus.
Alla gäster kom och satte sig ner och presenterade sig för varandra. De blev serverade en trerätters middag och efter det började själva galan.
Under galan och TV-sändning så gick vi mest på sidorna och plockade. Plockade och plockade. Hela tiden var det plock. När galan var slut och efterfesten startade så var vi tvugna att röja bort bord från golvet, så att plocka bort allt på dem var första prioritet. Sedan resten av kvällen var det bara att springa runt runt, Plocka allt som inte användes.
Mellan 22:30 och 03.00 plockade vi flaskor, glas, bestick, tallrikar och kaffekoppar. Även om det är fruktansvärt jobbigt att springa framochtillbaka på golvet och få så sjukligt ont i fötterna så älskar jag det här jobbet och det är jätteroligt med massor av trevliga människor i omgivningen.
På bussen hem sedan satt två tjejer som hade varit på galan och efterfesten, och det var tydligen jätteroligt, trots kanske lite mycket alkohol för en av dem. Det var ganska kul att höra för det är ju från två helt olika synvinklar mellan dem och mig.

Nu ska jag äta lunch och plugga lite körteori.
See Yaah!
Christin Wigren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0