Boka tvätt tid!

Jag måste boka tvätt tid, glömmde helt bort de igår. Hoppas de finns en imorgon, skulle va sjukt bra med tanke på att vi åker på fredag. Kanske ska ta och ha en städkväll. Tvätta, städa lägenheten, dammsuga, skura golven, damma. Behövs ibland faktiskt. Just nu behövs de verkligen känner jag. Typiskt att de är så tråkigt.
Hur gör man en städning rolig? Man kan göra allt roligt!
Man kan dansa med dammsugaren, man kan sjunga duett med golvmoppen och lite hjälp av Spotify.

Hur gör man städningen rolig? Har ni några knep?

Måste också berätta att vi har översvämmning i trapphuset. Det har tydligen läckt ut massa vatten från någon dörr därnere vid porten. Inte rent och fräscht vatten utan äckligt vatten som man nog helst inte vill veta var det kommer ifrån. Måste ju dock ta mej över de för att komma till tvättstugan och boka en tid. Vi får se hur de går med det, kanske har någon flitig rörmokare fixat läckan.

Imorgon: LÖN! Första prioritet är ett nytt busskort! Mitt nuvarande går ut imorgon. Frågan är den... Ska jag kanske köpa ett busskort som gäller från och med måndag? Eftersom jag bara ska till jobbet på fredag och sen är jag borta hela helgen och kommer ändå inte använda de. Då kan jag ju åka en resa på sms-biljett. Då kan jag ju till och med göra så att jag struntar i att köpa det imorgon och istället köper ett när jag väl ska använda det! Jag kanske inte ska åka buss på måndag heller, och inte på tisdag. Fast jo, vad skulle jag göra annars? Promenera. Skulle iof va bra för mej kanske. Nu när jag aldrig använder mitt gymkort, kanske ska åka och träna någon dag. Sist jag var där vaaaaar... Jag har faktiskt inget minne alls av när jag sist var där. Maj kanske, början av Maj. Pinsamt att man betalar varje månad och så använder man det inte. Inte så nice.

Nu blir det inget mer här.

Puss&Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0