Tänk om jag kunde skriva musik...

Jag har fyra olika musikprogram på datorn, jag har en mikrofon som fungerar och ljudet blir helt okej. Men... jag är ju helt värdelös på att skriva/komponera ihop musik. Det fungerar inte för mej. Det finns säna där färdiga instrumentala bitar som man kan klippa ihop, allting fungerar med allting nästan. Hur svårt ska det vara?
Det slutar med att jag sitter och spelar in sång på karaoke versioner och blir hyffsat nöjd med en låt. Går det att exportera den som mp3 då? Nej! Jag laddar ner programet man behöver, men nej, inte det heller. Jag provar igen, och igen och igen men det går inte. Nu har jag gett upp och hoppas på att hitta en bättre dator för musik och bildprogram. En Mac? Hmm, skulle nästa kunna tänka mej en sådan faktiskt. Men inte nu... Nu ska jag åka till Thailand :D

Inte exakt nu, men på lördag, om tre dagar. TRE DAGAR!!! Jag har lite smått ångest eftersom lägenheten fortfarande ser ut som ett jäkla renoveringsprojekt och väskorna är fortfarande helt tomma. När vi kommer hem kommer vi va med kattunge och då måste vi ha fixat det mesta i renoveringsväg. Det är bara småsaker kvar egentligen men det är ju sånt som blir kvar extra länge. Lister, trösklar, eluttagsskydd(!), fogningen mellan stenarna i hallen, vad hände med det?
Nu när vi äntligen har vårat skitsnygga golv i hallen. Det är bara lite, lite fogning kvar. Jag kan göra! Ge mej fog!?

Vi har även en extra säng stående mot väggen i sovrummet. Den tar upp ganska mycket space, men vi ska inte slänga den utan Sebbes lillebror ska nog ha den tror jag. Vi har två stycken fåtöljer i förrådet som vi ska ha i sovrummet, där vi kan slänga våra kläder ;P haha. Nej då, eller, det kommer nog bli så även om jag säger att det inte ska bli så. Då hamnar kläderna inte på golvet iaf, det är väl bra?
Hur kommer det sej att man använder golvet som en garderob? Det gör väl nästan alla. Jag har många gånger försökt att lägga in dom rena kläderna i garderoben igen och de smutsiga i tvätten, men tillslut så hamnar dom där på golvet igen. Det är konstigt det där.

Jag har en sak som jag har funderat på länge... Vad ska jag ha för skor med mej till Thailand? Jag beställde ju ett par kilklackar från Nelly.com, men när jag fick hem dom visade det sej att dom är ALLDELES för höga för att strosa omkring med på stranden eller på ojämna gator så dom får nog stanna hemma och flytta in i garderoben tilld det blir sommar här i Sverige. Om det nu kommer bli det igen. Så nu vet jag inte vilka skor jag ska ha med mej. Jag vill ju ha ett par lite högre också, inte bara flipflops och tygskor. Jaja, det löser sej nog, tror ni inte?


Fotograf: Jag, sommaren 2008(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0