20100121 22:40


Fotograf: Jag, sommaren 2009.
________
Lite häftig är den, eller hur? Bilden alltså. Äppelträdet hemma hos mor min, i sommras.
Jag längtar såå mycket efter sommar och sol just nu. När man kan trippa runt i små sommarkläningar, ha snygga high heels every fuckin' day! Slippa ha vinterjackan och bara gå runt i en tunn kofta. Tur som jag har så flygs det iväg till Thailand om bara två månader. Två månader går fort, dagarna bara springer iväg nuförtiden. Fast lite till kan dom få springa, så det går ännu fortare.
Jag längtar så efter hotellfrukosten, frukostar på hotell är alltid den bästa frukosten! Massor av färsk frukt, goda pålägg, yoghurtar m.m. Alla som har varit på ett hotell utomlands med frukostbuffé vet vad jag menar! Jammi säger jag bara.

Jag drömde en mardröm härom natten. Jag drömde att vi åkte till Thailand, packade upp allting, käkade middag, badade lite, och sedan gick vi och la oss, och så dagen efter skulle vi åka hem. Jag kom verkligen ihåg hur besviken jag var. Inga utflykter till fina öar i longtailbåten, eller ingen shoppingtur till Bangkok. Plus att jag glömde packa ner hälften av mina grejer och nästan igenting fick plats i väskorna. Det värsta var att jag hade med mej den här känslan när jag vaknade! Jag trodde, helt seriöst, att vi redan hade varit i Thailand och att resan blev så misslyckad! Sen förstod jag ju ganska snabbt såklart att det absolut inte var så och att den nog inte skulle bli som i drömmen, men det var så hemskt! Usch, en sån dröm vill jag inte ha igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0