DAG 2 i skolan :)

Dagarna går så himla snabbt tycker jag. Det är mycket nya intryck, man håller precis på att lära känna massor av nya människor, försöker lära sej alla namnen vilket går framåt iaf.
Vi ska precis börja med första riktiga grupparbetet med redovisning och grejer, spännande. Så nu ikväll ska jag kolla upp lite fakta på nätet och imorgon ska jag möta upp min grupp och göra lite research för de vi ska göra :)
Det är som en utvärdering av en detaljhandel skulle man kunna säga, och vi ska även "spela upp" en egen radioreklam live inför klassen på fredag.
Ska bli jätteroligt faktiskt!

Imorse var jag lite lat, jag tog nämnligen bussen till skolan! INTE BRA! På vädret sa dom at det skulle bli regn så jag tog det säkra före det osäkra ;)
Men något regn kom det ju inte, förutom några droppar runt 16-tiden så efter jag varit uppe hos Amina och druckit kaffe och snackat skit med henne, Natta och Josse så tog jag faktiskt en promenad hem. Det tog ungefär 25 minuter så jag ska nog kombinera cyklingen med lite promenader till och från skolan också. Då ska jag ha lite bättre gå-kläder. D.v.s. promenadskor, inte jättetajta byxor, ABSOLUT INTE JEANSJACKA (!) och tyvärr så går det ju inte så mycket att göra åt väskan men det får man väl stå ut med.
Bussar är för mesar ;)

Snart kommer mamma upp hit och fikar. Mycket kaffe idag. Måste dessvärre springa ner till konsum och köpa mjölk och kanske någonting gott att ha till. Om vi inte har kakor kvar sen i lördags? Det har vi nog förresten.

Nu måste jag springa in en snabbis i duschen, det blev väldigt varmt att gå måste jag medge.

Förresten... Just nu sitter såna här fina plakat uppe över hela haninge!
Bra tjej den därStefanie Kasper :)



Fick ett sms av pappa häromdagen med texten: "mycket "idolbilder" på din svägerska här i brandbergen när man går till bilen :-)". Så plakaten uppmärsammas verkligen så de är ju asnice :D


xoxo

Kommentarer
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

menar du dagens blogg? det är imorgon den avslutas ;)

2010-08-24 @ 19:23:52
URL: http://lovefiona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0