Girls night out!

Hallåhallå.
Gårdagen, eller kvällen kanske man ska säga, va skitkul! Jaja, nu ska jag berätta hela dagen från början.
Det började med att jag åkte till jobbet som vanligt klockan halv 9 eftersom jag skulle öppna. Det blev väldigt stressigt för jag var tvungen att packa ihop handduk, duschtvål, schampoo, kvällens kläder, smink m.m. allt sånt som behövs när man inte hinner hem mellan jobbet och middagen :P Det gick bra att jobba, jag hade trean, det är alltid folk på trean.
Klockans 17 slutade jag och gick ner för att byta om. När jag bytt om springer jag iväg till Åhlens för att köpa en hårfön, en sån där liten söt som man kan ta med sej överallt. jag hittade iaf en från OBH Nordica som faktiskt var jättebra. Sen fick jag lite ångest över vad jag hade valt för kläder, det såg ut som att jag skulle iväg och jobba på ett kontor. Så. Jag gick över gatan till H&M och shoppade mej ett midje skärp som matchar mina skor perfekt. OCH på tal om skorna, som jag har betalat alldeles för mycket pengar för, efter som dom är "slutsålda", jo, när jag var där inne på H&M så står dom där. Jag har betalat dubbelt pris för dom där skorna för att de intefanns någonstans, men det är väl typiskt, min vanliga tur ;)
Ja, iaf, så springer jag tillbaka till jobbet, hoppade in i duschen och sedan fixar mej, som vanligt. Plattade håret gjorde jag, väldigt ovanligt för att va jag :P
18:45 gick jag från jobbet för att möta Lowa och dom andra vid medborgarplatsen :) Vi skulle ha ätit någonstans där men vi bestämmde oss för att äta i bowlinghallen istället. Ja, vi skulle alltså åka och bowla, discobowling i Sickla. Vi hade lite problem att hitta dit först bara.
Vi åkte till slussen för att ta 403an, som dessvärre var inställd(!) Så vi blev rekommenderade att ta saltsjöbanan istället, men det kändes inte som en såbra ide, så vi tog 401an istället. Sickla Strand skulle vi gå av iaf. Vi går av där och börjar traska iväg mot köpkvarteret. Vi vet inte alls var bowling hallen är, bara att den är vid köpkvarteret. zandra drar fram GPSen. Tillslut hittade vi iaf bowlingen och hängde in jackorna i garderoben sen gick vi in i resturangen och beställde Nachos :) Det var gott, liiiite stark salsasås bara, och lite (väldigt) dåligt med grönsaker. Nachosen bestod av chips, lite ost, salsasås, guacamole, gräddfil och köttfärs. Men den var helt okej. Mät blev man iaf. Sedan gick vi ut för att ta våra bokade banor och sedan körde vi igång!
Vi bowlade fram till 23, sedan drack vi upp våran öl, cider och drinkar, eller var folk nu hade och så drog vi in mot staden. Efter lite dansande och en öl bestämmde jag mej för att det var dags att åka hemåt. Eftersom bussen ut hit inte gick så åkte jag till sågen, sen tog jag faktiskt en taxi därifrån. Jag hade så jäkla ont i fötterna! HELT SJUKT!
89 kr blev det :P haha, inte så mycket. Sedan tittade jag på ett avsnitt av Desperate Housewives och sedan somnade jag så fort jag la huvudet på kudden.
Tack för en skitrolig, trevlig kväll tjejer! Och Lowa hoppas du tyckte att det var ett lyckat födelsedagsfir ;) <3

nu måste jag sminka mej för att åka iväg till jobbet igen :( Jag har nämligen stängning idag. Usch.

puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0