Regnig tisdag.

Usch, det som har varit så fint väder så går det över i värsta skitvädret med massa regn :( Jag som till och med har lyckats bli lite brun (mot vad jag brukar bli). Då kan det ju inte bara sluta va fint väder.
Jessica tog min stängning idag, mot att jag tar hennes på torsdag iof men det var ju meningen att vi skulle hämta våra kylskåp idag men eftersom Sebbe och Martin har träning så kan dom inte hjärlpa till och bära upp dom i lägenheten så det får bli någon annan dag.
Det är bara två veckor kvar ungefär tills vi får tillträde och får börja renovera, det ska bli så roligt, vi har redan börjat skriva en shoppinglista till trippen till IKEA och jag har köpt jättefina salt och pepparkar. Så har Nikolina varit superduper snäll och tagit mitt pass den 18nde så jag kan va med på banken när pengarn ska över till mäklarn (eller vart det nu ska) :D
Det är helt sjukt, jag flyttar snart. Tänk va skönt med eget hushåll, storhandla, matlistor, och tillochmed städningen blir roligare. Det blir så nära allting. Nu bor jag ju i en stuga på tomten och då är det ju bara jobbigt och springa upp till huset och hämta dammsugaren och sen måste man springa upp och lämna tillbaka den igen. Men nu kommer allting finnas på samma ställe, det är som min stackars fisk där nere i stugan, han kommer alltid ha rent vatten för det blir så nära och är inte lika jobbigt. Nu måste man balansera honom upp för backen och sedan ännu värre nerför backen, och om det har regnat då är det snorhalt där. Och inte vill jag att min stackars fiskis ska åka ner på marken och skada sej och kanske t.o.m. dö(!!!) :( Men snart så kommer han leva i värsta paradiset, han kanske tillochmed kan stå i köket så kan jag städa hos honom varje dag ;P Nej, inte riktigt varje dag, men en gång i veckan iaf.
Snart kommer Sebbe och hämtar mej för vi ska åka till Dalarö där han ska träna, jag och Paui sitter där och tittar på, med myggen, usch.
Idag hade jag en fästing också. Jag undrade vad det var för någonting, om det var en skorpa eller nått, så jag petade lite på den och då började massa ben sprattla så jag gick upp och tog fram pincetten och drog bort den jäkeln! Men jag sitter här med ett plåster med alsolsprit på, på benet, bara för att den lilla rackaren var hungrig. Kan man inte utrota dom på något sätt?

Nej, nu har jag skrivit lite, så det får räcka för den här gången. Hörs snart igen.
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0